ZABLUDE (i istine) O MIGRENI - dio1.

Iako su migrene prisutne i u muškaraca, migrene su 3 x češće u ženskoj populaciji. Obično počinju u vrijeme puberteteta i traju do menopauze što se dovodi u vezi s hormonima (prvenstveno estrogenima)...

ZABLUDA broj 1.  Podjednako muškaraca i žena ima migrenu!
Iako su migrene prisutne i u muškaraca, migrene su 3 x češće u ženskoj populaciji. Obično počinju u vrijeme puberteteta i traju do menopauze što se dovodi u vezi s hormonima (prvenstveno estrogenima).

ZABLUDA broj 2. Boli isključivo polovica glave!
60% bolesnika boli polovica glave dok se u ostalih bolesnika bol javlja obostrano. Također, ukoliko boli polovica glave tijekom napadaja bol može mijenjati stranu ili proširiti se na cijelu glavu.

ZABLUDA broj 3. Većina glavobolja su glavobolje uzrokovane upalama sinusa!
Glavobolje koje su uzrokovane upalama sinusa su relativno rijetke i obično se uzrokovane nekom infekcijom. Obično su praćene porastom temperature, začepljenošću nosa ili curenjem iz nosa. U migrenskom napadaju bol može biti prisutna u području sinusa te nos može biti začepljen, međutim za migrenu karakteristična je pulsirajuća bol trajanja 4-72 sata (bez lijeka), mučnina, povraćanje, preosjetljivost na svjetlo i buku te se bol pogoršava prilikom svakog pokreta.

ZABLUDA broj 4. Dužim spavanjem može se prevenirati migrena!
Nedovoljan broj sati spavanja provocirajući je čimbenik za nastanak migrenske glavobolje. Jednako tako promjena ritma spavanja u vidu dužeg spavanja može izazvati migrenski napadaj. Poznate su tzv „vikend glavobolje“ kod kojih bolesnik ima migrensku glavobolju u doba vikenda ili godišnjeg odmora. Stoga se preporučuje ne mijenjati ritam spavanja i broj sati spavanja neovisno o dnevnim aktivnostima.

ZABLUDA broj 5. Uzet ću nešto slatko da spriječim migrenu!
Neki bolesnici prije migrenske glavobolje osjećaju neodoljivu potrebu za slatkim npr. čokolodom. Poznato je da neka hrana pogoršava i izaziva migrenske napadaja kao što su to sirevi, pršut, čokolada, avokado, te bilo koja alkoholna pića. Bitno je prepoznati što od prehrambenih artikala izaziva migrenu i tu hranu pokušati izbjegavati. 

ZABLUDA broj 6. Pit ću više šalica kave kako bih izbjegla/o migrenu!
Poznato je je da kofein sužava krvne žile te može spriječiti migrenski napadaj. Međutim, prekomjereno uzimanje kofeina vremenom dovodi do ovisnosti i porasta frekvencije glavobolje. 

ZABLUDA broj 7. Hrana mi smeta pa ću povremeno prekočiti obrok!
Jedan od provocirajućih čimbenika migrene je snižena razina šećera u krvi stoga je neophodno uzimati više manjih obroka tijekom dana  uz konzumaciju najmanje 2 litre tekućine (najbolje obične vode).

Ocijenite članak

Ocjena 0.00 (broj glasova: 0)

Podijelite članak
Ispiši
Komentara (0)
Imate komentar?

Komentirati mogu samo registrirani članovi. ili registrirajte.

Komentari (0)