Liječenje bipolarnog afektivnog poremećaja

Poštovana, moja prijateljica ima bipolarni poremećaj, ali ne želi ići doktoru. Sama uzima xeroxate i normabele, ponekad i jače tablete za spavanje. Kako ti lijekovi mogu utjecati na bolest? I da li su oni štetni kad se uzimaju nekontrolirano? Unaprijed hvala

8.6.2016

Odgovara

doc. prim. dr. sc. Tihana Jendričko dr. med., specijalist psihijatrije, psihoterapeutkinja

Samomedikacija, odnosno uzimanje lijekova na “vlastitu ruku” bez konzultacije s liječnikom, uključuje niz neželjenih učinaka. Ponekad se radi o tome da terapija nije odgovarajuća za smetnje koje osoba ima (ovdje se otvara i pitanje da li je Vašoj prijateljici psihijatar dijagnosticirao bipolarni poremećaj) ili da su doze i kombinacije lijekova neodgovarajuće za određeni poremećaj. U slučaju Vaše prijateljice (pod pretpostavkom da se radi o bipolarnom poremećaju) bilo bi važno odrediti za nju odgovarajuću kombinaciju lijekova koja bi osim možda dosadašnjih (Seroxat i Normabel), uključivala i druge lijekove. No, za to je nužno konzultirati psihijatra. Posebno radi toga što je bipolarni poremećaj karakteriziran izmjenama raspoloženja radi čega je ključno upravo postizanje stabilizacije raspoloženja, u skladu s čime se ordiniraju određeni lijekovi (stabilizatori raspoloženja). Uzimanje isključivo antidepresiva kod bipolarnog poremećaja može “otkočiti” pojavu maničnih ili hipomaničnih simptoma, što samo pogoršava stanje oboljele osobe. Navedeno predstavlja glavnu “štetnost” takvog nekontroliranog uzimanja lijekova. Dakle, kao što sam do sada često u odgovorima poticala konzultacije s psihijatrom i odabir najboljeg liječenja i medikamenata kroz individualni pristup, tako bih preporučila i sada – neka se Vaša prijateljica javi na psihijatrijski pregled jer čekanjem samo otežava vlastito funkcioniranje. Srdačan pozdrav!

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika