Završila sam u bolnici zbog bradikardije. Možete li mi pojasniti nalaz?

Poštovana doktorice,

Imam 24 godine te sam nedavno završila u bolnici radi bradikardije te mi je ustanovljena slijedeća dijagnoza: cor comp. cum AV block gr. III/II/I transitorius. Na 24 satnom Holter EKG se registruje sinusni ritam kao osnovi prosječne fr. 52/min, minimalne 37/min te maksimalne fr 107/min sa intermitentnim ulaskom u poremećaj provođenja impulsa u vidu AV bloka II stepena Mobitz I i Mobitz II (2/1), te kompletnim AV blokom III stepena. Nije bilo VES, pojedinačnih niti vezanih. Za vrijeme trajanja sinusnog ritma PQ interval je 0,16 sec. RR do 0,42 sec. Najdruza prolongacija RR intervala je 2457 ms. Konsultira se Centar za el. stimulaciju koji smatra da je poremećaj prolaznog karaktera te da će sve biti u normali nakon završetka medikamentozne terapije te da se sa indikacijom trajnog el. stimulatora pričeka te da se holter ponovi za 2 sedmice.

Nadam se da mi mozete detaljnije objasniti dijagnozu te nalaz holtera te vremena trajanja navedenih intervala.

Srdacan pozdrav.

23.8.2022

Odgovara

prim. Sonja Frančula Zaninović dr. med., univ. mag. admin. sanit., spec. interne med., subspec. kardiologije

Poštovana,

Kod vas su ustanovljene smetnje provođenja električnog impulsa između srčanih pretklijetki i klijetki. Električni impulsi na tom svom putu povremeno uspore, ali se ponekad i zaustavi njihov prijenos u klijetke što se opisuje kao AV blok II i III stupnja. AV blok III stupnja ili totalni AV blok (potpuni je prekid prijenosa impulsa i samo se aktiviraju pretklijetke) je opasniji jer ukoliko potraje više sekundi može uzrokovati gubitak svijesti. Kod vas nisu našli pauze dulje od 3 sekunde (najdulja se opisuje 2,457 sek). Stoga su se kardiolozi dogovorili da se vaša situacija dalje opservira i holter srca ponovi i tada će donijeti odluku o eventualnoj ugradnji elektrostimulatora srca. Niste kakvom medikamentoznom liječenju ste podvrgnuti. Da li se radi o lijekovima koji mogu uzrokovati ove srčane blokove? Takve lijekove bi trebalo prekinuti uzimati u dogovoru s liječnikom.

Lijepi pozdrav

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika