Kojim lijekom zamijeniti sulpirid?

Poštovani,35 godina, Ž, i, uz GERB, iritabilni kolon, problem s ispadanjem kose unazad oko 4 godine, imam i AD poremećaj koji me gotovo pa potpuno “isključio” iz svih životnih tokova, postala sam jako “crna”, apatična, spavalo mi se po cijeli dan, jedva sam ustajala iz kreveta obaviti najbanalnije radnje, poput pranja zuba ili tuširanja. Imala sam i suicidalne misli. S druge strane, ovaj anksiozni dio mene se nije dobro osjećao na otvorenom, imala sam osjećaj da ću samo pasti u hodu i onesvijestiti se, nije mi bilo ugodno u kontaktu s drugim ljudima, stalno je bila prisutna tjeskobnost i želja za bijegom… Sve mi je smetalo i sve je bilo preintenzivno: ljudi, boje… Terapija koju sam pila bila je Sulpirid 3 do 4 puta po 50 mg, Xanax po potrebi, zbog paničnih napadaja, i Lunata navečer. Sulpirid mi inače odlično odgovara i moje se stanje dosta popravilo, no izgubila sam ciklus unazad preko 2 mjeseca i pojačano mi ispada kosa (je li moguće da je i to posljedica visokog prolaktina)? Što mi je sada nadalje činiti i kako dobro zamijeniti Sulpirid dobrim lijekom i dozom, a da on ne uzrokuje neželjene nuspojave poput pogoršavanja GERB – a i gastritisa i ispadanja kose, na što sam posebno osjetljiva?

28.2.2022

Odgovara

doc. prim. dr. sc. Tihana Jendričko dr. med., specijalist psihijatrije, psihoterapeutkinja

Poštovana,

gubitak ciklusa i općenito poremećaji ciklusa, mogući su kao nuspojava sulpirida, kako ste sami napomenuli, zbog porasta razine prolaktina. Tako da, na žalost, usprkos učinkovitosti, ne nastavlja se njime liječenje. Postoji niz različitih antidepresiva koji se mogu propisati, no za to je potreban detaljan psihijatrijski pregled.

Sretno!

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika