Upitna terapija ljekovima

Mladic 20 godina,mentalno zaostao-dob cca 6g,sa senzorickim poremecajem i jakim alergijama.Nema izrazene agresije.U 9mjeseci 3 puta bio pod opceom anestezijom,zadnji put zbog popravke 7 zuba.Dan posle operacije dozivio fizicko zlostavljanje od mentalno zaostalog vrsnjaka u “Centru za osobe s posebnim potrebama”.Nakon toga se javlja nesanica,te nemir prilikom izvodenja svih aktivnosti-dobiva potrebu za brzim promjenama aktivnosti,po nekoliko puta dnevno pocima govoriti “Bjezite djecice moja evo vjestice”(iz nekog crtica recenica)i govoriti DDDDDD (oponasa glasanje djeteta iz Centra).Pregledan od strane psihijatra za odrasle,koji utvrduje preosjetljivost i pretrpljen veliki stres.Uvodi se terapija od 1mg Risseta ujutro i 0,5mg Risseta prije spavanja.Psihijatar preporucuje kontrolu u blonici kod djecijeg prsihijatra za 6tjedana.Djete pocinje spavat od 22:00-7:00,prestaje neobicno glasanje, ali i dalje trazi promjene aktivnosti.Za vrijeme cekanja pregleda kod djecijeg psihijatra djete postaje napeto zbog nepoznate lokacije(bolnice) i mnostava ljudi u cekaonici.Na pregledu ne moze sjediti na mjestu,te ima potrebu pregledati sve sto je u natrpanoj ordinaciji.Djeciji psihijatar podize terapiju na 2mg Riseta pujutro i 1mg Risseta navecer te 2 puta po 5 mg Apaurina dnevno.Smatra da se brzo mjenjanje aktivnosti treba zaustaviti.Ako ova terapija to ne upsije onda ce povecati dozu.Terapija i nakon 7 dana lose djeluje na djete,slabo moze zvakati hranu,lose guta,stalno bali,san se smanjuje-sad spava21:00-1:00/2:00.Djete je svelo komunikaciju na minimum(samo kad mu nesto treba),pocelo je sporo reagirati na postavljenja pitanja-potrebno mu ih je ponoviti vise puta. Bezciljno hoda po kuci,napola otvoreni ociju. Kad je na otvorenome poceo je prebrzo hodati i prelaziti preko prepreka-zidova.Dobio je ceste nagone na Wc.Po nama nakon povecanaj terapije stanje mu se pogorsalo.Da napomenem da nismo mogli izvaditi krvne nalaze za stitnu zlijezdu-ima prevelik strah od vadenja-kad bi se to pokusalo vjerovatno bi pretrpio jos 1 stres. Zanima nas Vase misljene o tome bi li trebali promjeniti terapiju ili prestati sa njom?

4.5.2017

Odgovara

Uredništvo

Poštovani, 

prema Vašem opisu uvođenjem ove terapije došlo je do poboljšanja smetnji, no na zadnje povećanje doze ove terapije vjerojatno su se pojavile nuspojave koje su time dovele i do pogoršanja psihičkog stanja. Moguće je smanjiti dozu Risseta te ga kombinirati s drugim lijekom ili u potpunosti promijeniti terapiju. 

 

Srdačan pozdrav!

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika