Uloga igre u razvoju djeteta – 2. dio

Prema Winnicottu anksioznost često predstavlja važan, a ponekad i neizostavni čimbenik u igri djeteta. Prekomjerna anksioznost vodi u kompulzivnu igru, repetitivnu igru ili pretjerano traženje zadovoljstva koji se pronalazi u igri, no ako je anksioznost prevelika, igra se raspada u čisto traženje olakšanja. Isti autor ističe postojanje potencijalnog prostora između bebe i majke u kojem se igra odigrava.

Zbog čega je imaginarna igra važna? Stoga što osigurava mogućnost djeci prakticiranje i razvijanje svog jezika i socijalnih vještina samo temeljem toga što su zajedno i što razgovaraju s drugom djecom. Potiče razvijanje vještina razvijanja problema i samoregulacije vještina. Izmišljena igra s vršnjacima može stvoriti situacije u kojima neće svi dobiti ono što žele.

Kroz igru djeca uče o vanjskom svijetu i o sebi. Također stječu vještine koje su im potrebne za učenje, rad i razvijanje odnosa, a uključuju stjecanje samopouzdanja, samopoštovanja, otpornosti, razvijanje interakcija, socijalnih vještina, neovisnosti, znatiželje, kao i nošenja s izazovnim situacijama. Kroz igru djeca razvijaju i tjelesne vještine i zdravlje jer kroz npr. trčanje, skakanje i vožnju bicikla razvijaju dobru tjelesnu kondiciju, brzinu, koordinaciju, ravnotežu, izdržljivost.

Igrajući se s drugom djecom slušaju jedni druge, posvećuju pozornost i dijele svoja iskustva što pomaže djetetu kako bi bolje istražilo svoje osjećaje, razvilo samodisciplinu, naučilo kako se bolje izraziti te razvijalo emocionalne aspekte života.

Također, roditelji koji se igraju sa svojom djecom mogu se bolje povezati s njima i zabavljati se. Odrasli se mogu uključivati u dječju igru, no važno je da ju oni ne usmjeravaju. Prema riječima Brune Bettelheima „način kako se dijete želi igrati često se znatno razlikuje od načina kako bi njegovi roditelji voljeli da se ono igra. Ipak, dijete zna najbolje“.

Erikson smatra kako je igra situacija u kojoj djeca mogu djelovati kroz iskustva stvarajući model situacija i ovladavajući realitetom kroz planiranje i eksperimentiranje.

Prema Piagetu igra je sastavnica razvoja inteligencije u djece te smatra kako dijete sazrijeva, njegova okolina i igra trebaju poticati daljnji kognitivni razvoj i razvoj jezika.

Montaigne je napisao: „Dječje igračke nisu nešto neozbiljno već ih treba smatrati njihovim najozbiljnijim radnjama”. Ako želimo razumjeti svoje dijete, moramo razumjeti njegovu igru. Freud je igru ​​smatrao sredstvom kojim dijete ostvaruje svoja prva velika kulturna i psihološka postignuća te da se kroz igru izražava. To vrijedi čak i za dojenče čija se igra ne sastoji ništa više od smiješka majci, kao što se ona smiješi njemu. Freud je također primijetio koliko dobro djeca izražavaju svoje misli i osjećaje kroz igru. To su ponekad osjećaji za koje bi samo dijete ostalo nesvjesno ili bi bilo preplavljeno ako se s njima ne bi pozabavilo glumeći ih u mašti u igri.

Imate pitanje vezano za zdravlje?

Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Povezane teme

Dijete

Upala pluća kod djece

Sumnja na upalu pluća kod djece postavlja se na temelju kliničke slike vrućice, otežanog i ubrzanog disanja, te kašlja. Obzirom da je klinički i laboratorijski teško diferencirati virusnu od bakterijske upale pluća, većina djece liječi se antibiotikom, uz simptomatske mjere. Upala pluća – podjela Upala pluća (lat. pneumonia) je akutna infekcija tkiva pluća uzrokovana virusima […]

Dijete

Problemi sa stolicom kod djeteta

Dijete

Primjena vitamina D tijekom trudnoće i kognitivne sposobnosti djeteta

Vitamin D ili kalciferol spada u skupinu vitamina topivih u mastima. Postoje dva glavna oblika vitamina D, vitamin D2 (ergokolekalciferol) i vitamin D3 (kolekalciferol). Vitamin D2 potječe iz biljnih izvora dok se vitamin D3 stvara u koži prilikom izlaganja sunčevoj svjetlosti te se dobiva iz namirnica životinjskog porijekla, pretežno iz ribljih ulja i žumanjaka. S ciljem […]

Dijete

Kako pripremiti dijete za polazak u vrtić

Prvi dan vrtića je veliki događaj u životu djeteta. Za neku će djecu ovo biti prvo odvajanje od obitelji, a strah i zabrinutost često osjećaju ne samo mališani, nego i roditelji. Evo kako djetetu možemo pomoći da novo razdoblje u životu bude pozitivno iskustvo. Poticati samostalnost djeteta Dijete treba od najranije dobi ohrabrivati da preuzme […]

Anus

Streptokokni perianalni dermatitis kod djece

Perianalni dermatitis kod djece u praksi vezujemo uz gljivične infekcije i iritacije kože, ponekad uz parazitarne i druge bolesti. Neopravdano se rijetko posumnja da je uzrok simptoma infekcija streptokokom, bakterijom koju češće nalazimo kao uzročnika infekcija grla i dišnih puteva. Što je streptokokni perianalni dermatitis i kako ga prepoznati? Radi se o površinskoj infekciji kože […]

Dijete

Osip na leđima djeteta – je li od znojenja?

Iz iste kategorije

Psihijatrija

Depresija i epilepsija – 1. dio

Osobe koje boluju od depresije pod povećanim su rizikom i za razvoj epilepsije. Naime, radi se o složenoj dvosmjernoj povezanosti – moždani putevi koji se nalaze u podlozi depresije jednaki su onima kod epilepsije temporalnog režnja (smanjen je hipokampus, promjene u amigdali i hipokampusu, reducirana površina kortikalnog područja i gustoća). Tipični neurobiološki mehanizmi depresivnog poremećaja […]

Psihijatrija

Klimatske promjene i mentalni poremećaji

Autorica Eve Bender u svom članku navodi kako posljednjih godina promjene koje se događaju vezano uz klimatske uvjete sve više dolaze do izražaja, kao i njihove razorne posljedice. Porast temperatura i sve učestaliji toplinski valovi koji bilježe rekorde te često posljedični opsežni šumski požari doveli su do značajnoj broja izgubljenih života, pogoršanja zdravstvenog stanja i […]

Psihijatrija

Primjena psilocibina kod bipolarnog afektivnog poremećaja

Male nerandomizirane kliničke studije pokazuju kako jedna doza sintetičkog psilocibina u kombinaciji s psihoterapijom značajno reducira simptome terapijski rezistentne depresije kod bipolarnog afektivnog poremećaja tipa II (BAPII). Ipak, istraživači i drugi stručnjaci upozoravaju kako ove rezultate treba uzeti s oprezom. Tri tjedna nakon primjene psilocibina i psihoterapije, rezultati depresije kod svih 15 sudionika smanjili su […]

Psihijatrija

Kako pomoći osobi s graničnim poremećajem ličnosti?

Psihijatrija

Granični poremećaj ličnosti

Michael H. Stone u svom članku o graničnom poremećaju ličnosti objavljenom u The American Academy of Psychodynamic Psychiatry and Psychoanalysis piše o različitim čimbenicima vezanim uz navedeni poremećaj, kao i određenim smjernicama u terapijskom pristupu, a navodi se i moguće nasljeđivanje predisponirajućih čimbenika za razvoj poremećaja. Termin „borderline“ koristio se početkom 20 stoljeća kako bi […]

Psihijatrija

Tjelesni dismorfni poremećaj: priprema objave novih smjernica u Europi  

Europske smjernice za dijagnosticiranje i liječenje tjelesnog dismorfnog poremećaja pripremaju se za objavu. Ovo stanje u velikoj je mjeri definirano patološkom percepcijom i ponašanjem vezanim uz osobni izgled. Razvoj smjernica za tjelesni dismorfni poremećaj koji je poznat brojnim kliničkim dermatolozima, zamišljen je kao praktičan alat (Maria-Angeliki Gkini). Prema DSM-5 klasifikaciji ovaj poremećaj je definiran kao […]

Psihijatrija

Što bi se dogodilo da netko popije cijelu kutiju ovih lijekova?

Psihijatrija

Poremećaj spavanja i povećan rizik od moždanog udara

Poremećaj spavanja u značajnoj je mjeri povezan s povećanim rizikom od moždanog udara prema novijim istraživanjima. Rezultati velike internacionalne studije pokazuju kako je rizik od moždanog udara tri puta viši kod osoba koje premalo spavaju, više od dva puta veći u odnosu na one koji previše spavaju te 2-3 puta viši kod onih sa simptomima […]