Peckanje i svrab, što bi moglo biti?

Već duže vrijeme osjećam nelagodu i ponekad peckanje.Bila sam na dugotrajnoj antibiotskoj terapiji i odmah nakon toga koristila sam vaginalete canesten zbog neobičnog bijelog iscjetka.Iscjedak je nakon toga bio uredu no ja i dalje osjećam nelagodu u donjem području.Napravila sam urinokulturu i bio je izoliran enterokok i nakon terapije ponovno sam napravila urinokulturu i urin je bio uredan no ja i dalje osjećam tu nelagodu. Iscjedak nema neugodnog mirisa i čak nakon vaginaleta ta nelagoda nije nestala.Pred menstruaciju bio je obilan i vodenkast..Zanima me što bi moglo biti u pitanju?

12.2.2022

Odgovara

Lovorka Vidović Gajger, dr. med. spec. ginekologije i opstetricije, subspec. fetalne medicine i opstetricije

Poštovana,

ukoliko ste uzimali antibiotike i nakon toga osjećate peckanje i neugodu potrebno je otići na ginekološki pregled i napraviti stupanj čistoće rodnice. Prilikom ginekološkog pregleda jednom drvenom špatulom postruže se stijenka rodnice i sadržaj  nanese na predmetno stakalce. Takav uzorak boji se  briljant krezilom, stavlja se pokrivno stakalce i preperat se gleda pod mikroskopom. Preparat može biti fiziološki kada se nalaze stanice rodnice i vaginalni bacili koja su normalna i poželjna flora rodnice. No ako je prisutna upala rodnice (kolpitis), ovisno o uzročniku možemo vidjeti mnogo leukocita , bakterije Gardnerela vaginalis, gljivice ( pseudomiceliji i spore), eventualno Trichomonas vaginalis. To je mikroorganizam koji ima na svom tijelu bičeve i često se brzo kreće po stakalcu.  Stupanj čistoće može biti I , II i III. Ovisno o nalazu  i stupnju čistoće preporuča se terapija antibitoticima , antimikoticima i drugim pomoćnim pripravcima.

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika