Zanima me kolika je zaštita od trudnoće u ovom trenutku i da li je potrebna dodatna kontracepcija?

Pijem Lindynette 30 kontracepcijske tablete. Zaboravila sam popiti jednu tabletu u zadnjem tjednu, i prema savjetu ginekologa, dovrsila sam pakiranje (ostale su mi 3 tablete do kraja pakiranja) i zatim napravila uobicajenu pauzu od 7 dana. Nakon toga, pocela sam piti tablete iz novog pakiranja, danas treći dan. Zanima me kolika je zaštita od trudnoće u ovom trenutku i da li je potrebna dodatna kontracepcija?

 

17.5.2022

Odgovara

Lovorka Vidović Gajger, dr. med. spec. ginekologije i opstetricije, subspec. fetalne medicine i opstetricije

Poštovana,

kod propuštenih tableta je važno pravilo, ako se zakasni s uzimanjem tablete manje od 12 sati, kontracepcijska zaštita nije smanjena. Treba se uzeti uzeti propuštenu tabletu čim se sjetite  i nastaviti s uzimanjem ostalih tableta kao i obično. Ako ste zakasni s uzimanjem tablete više od 12 sati, kontracepcijska zaštita može  biti smanjena. Važno je znati da uzimanje tableta nikad ne smije biti prekinuto dulje od 7 dana i da je potrebno  7 dana neprekinutog uzimanja tableta kako bi se postigla blokada ovulacije. U trećem tjednu uzimanja, ukoliko ste  tablete uzimali pravilno tijekom 7 dana koji suprethodili propuštenoj tableti,nema potrebe za primjenom dodatnih mjera kontracepcije.  Ako to nije bilo tako,  treba uzeti posljednju propuštenu tabletu čim se sjetite čak i ako to znači uzimanje 2 tablete uisto vrijeme. Nakon toga nastavlja se uzimanjem tableta u uobičajeno vrijeme. Sljedeće pakiranje treba započeti odmah nakon uzimanja posljednje tablete trenutno korištenog pakiranja, što znači da nema razmaka između pakiranja. Tada  vjerojatno neće nastupiti menstruacija dok se ne potrošidrugo pakiranje, ali može  se pojaviti točkasto ili prijelomno krvarenje u dane uzimanja tableta. Situacija baš nije jednostavna i preporučila bih Vam da za svaku sigurnost uzmete dodatnu zaštitu (kondomi).

Imate pitanje vezano uz vaše zdravlje? Konzultirajte se s našim stručnim timom.

Pitajte liječnika